$25,000,000
Žánre: Thriller, Horror, Comedy
Ronny Yu
Don Mancini
Jennifer Tilly, Brad Dourif, Katherine Heigl, Nick Stabile, Alexis Arquette   [...viac]

TAKÉ NORMÁLNE HRAČKY
Keby ste zostavovali publikáciu "Kto je kto medzi sériovými vrahmi", Charles Lee Ray by v dotazníku do kolónky "záľuby" isto napísal škrtenie a voodoo mágia. To prvé mu naplnilo život mnohými radostnými chvíľami, ale saďošské lážo-plážo sa skončilo v onú osudnú noc, keď ho detektív Norris pristihol pri čine a napumpoval olovom. Smrteľne ranený Ray sa ukryl v hračkárstve, kde konečne využil aj svoje hobby č. 2. V rubrike "trvalý pobyt vašej duše" teda nájdete lakonické "bábka menom Chucky".
Séria Detská hra dnes už patrí k horrorovej klasike a vraždiaca hračka Chucky ("Nič ma ráno tak nevzpruží ako poriadne škrtenie!") sa krvavými písmenami zapísala do zoznamu najznámejších výrobcov mŕtveho mäsa hneď vedľa Freddyho Kruegera či Mikea Myersa. Túto výsadu potvrdzuje i úvodný záber z najnovšieho pokračovania pod názvom CHUCKYHO NEVESTA, v ktorom kamera blúdi policajnou úschovňou dôkazového materiálu a divák v jednotlivých boxoch vidí hokejovú masku, motorovú pílu, rukavicu s čepeľami na prstoch či bielu masku na Halloween. Horrorový nadšenec už mľaská v predtuche totálneho žrádla a veru, nebude sklamaný. Skorumpovaný poliš ukradne z archívu nenápadné plastové vrece a predá ho akejsi neveľmi počestne vyzerajúcej slečne. Samozrejme, že namiesto prachov dostane hlboký zárez pod bradu, ale to nie je podstatné. Dôležité je, že tá ňadranka, ktorá zo spomínaného vreca vytiahne čosi ako kus rozsekanej gumy a povie "Vitaj späť, drahý!", je Tiffany, Charlesova bývalá frajerka. Dá Chuckyho dokopy (spinkovačom a drôtmi, takže nášmu hrdinovi by nový imidž závideli aj Freddy a Leatherface). Keďže však žena z mäsa a kostí a kus umelej hmoty nemôžu žiť v harmonickom vzťahu (aj keď Chucky tvrdí, že "nezáleží na veľkosti, ale na tom, ako to s ním vieš"), Chucky Tiffany jednoducho zamorduje a prenesie jej dušu do milučkej bábky-nevesty. Potom už im nič nebráni vyraziť spolu do sveta a užiť si trochu krvavej zábavy.
Keby ste z predchádzajúcich dielov Detskej hry ušúľali guličku, CHUCKYHO NEVESTA by ju pohŕdavo odcvrnkla palcom a ukazovákom ako nezaujímavú špinu. Don Mancini, Chuckyho duchovný otec, sa vrátil na post scenáristu a Lucifer ho za to žehnaj! Jeho dielo je napráskané neuveriteľným množstvom hlášok, originálnych spôsobov úmrtia a odkazov na klasické diela žánru (Chucky pri pohľade na mŕtvolu s lebkou prešpikovanou klincami: "Niekoho mi strašne pripomína!"). To celé je navyše okorenené ostrou muzikou (Rob Zombie a tak) a po vizuálnej stránke bezchybne spracované. Hongkongský režisér Ronny Yu (súpútnik a kolega takých machrov ako John Woo, Tsui Hark či Ringo Lam) vyryl do tváre filmu výrazné znaky ázijskej školy - dynamická kamera, priehrštia záberov snímaných z netradičných uhlov, razantný a pritom dokonale prehľadný strih. Dizajnér Kevin Yagher, ktorý si pošramotil povesť réžiou superhovna Hellraiser IV., si to u horroristov tentokrát dokonale vyžehlil. Chucky a Tiffany sú ako živí a pritom tak správne gumení, s perfektnou mimikou a gestami (dokážu ukazovať vstýčené prostredníky, so slastným výrazom húliť trávu či napodobňovať masturbačné pohyby). Vrcholom snaženia všetkých tvorcov je súlož dvojice hlavných protagonistov ("Počkaj, máš gumu?", "Pozri sa na mňa, Tiff! Celý som z gumy!"). Vôbec nevadí, že film je zjavne adresovaný mladšej generácii divákov - o čom svedčí aj nominácia na MTV Movie Award v katagórii najlepší film (cenu z nepochopiteľných dôvodov dostala suchotina Niečo na tej Mary je).
Iste, CHUCKYHO NEVESTA nie je bez chyby (nelogické zvraty a zopár bezvýrazných hereckých výkonov), ale napriek tomu je to superzábavná horrorová komédia, pri ktorej síce neokúsite pocit strachu či napätia, ale zato krvi je tu po kolená a takú srandu ste už dávno nezažili. Mne sa pri tomto filme stalo niečo, čo už strašne dávno nie: rehotal som sa, až mi tiekli slzy.

Ronny Yu
Freddy vs. Jason, The 51st State, Huo Yuan Jia
Don Mancini