MPAA:  Rated R for bloody violence and gore, sexuality and language.

Kino premiéra(USA): 9.07.1999
Minutáž: 1 hodina, 33 minút
Turi Meyer
Clive Barker, Turi Meyer
Donna D'Errico, Tony Todd, Leonardo Guerra, Mike Moroff, Mark Adair-Rios   [...viac]
Mladá atraktívna majiteľka galérie Caroline je posledným žijúcim potomkom Daniela Robitaillea, čierneho otroka, ktorý kedysi spravil osudnú chybu, keď sa zamiloval do bielej ženy. Vracia sa opäť zo záhrobia a rozosieva smrť vôkol Caroline ...

ČERNOCH S VEĽKÝM... HÁKOM
HODNOTENIE:20%
Problémy sa dajú riešiť všelijako. Otravuje vás banda nespratných decák alebo partia cukrovo peknučkých teenagerov? Ľahká rada - použite ostrý hák. Že je to mimoriadne efektívna metóda, to by vám určite potvrdili Dustin Hoffman alias kapitán Hook z rovnomennej spielbergoviny, naštvaný rybár z dvoch dielov Tajomstva vlaňajšieho leta, vodca Cenobitov Pinhead, ale aj galaktický killovač Lobo. Najväčší makač s hákom však používa umelecký pseudonym Candyman. Stačí, aby ste sa pozreli do ľubovoľného zrkadla, päťkrát za sebou vyslovili jeho meno, a potom sa môžete odsťahovať trebárs aj na Nový Zéland a dať sa v kamparze do Pána prsteňov zamaskovať za hobbita, aj tak si vás nájde a prevetrá vám črevá.
Candyman z roku 1992 dnes už patrí k hororovej klasike. Jeho originalita spočívala predovšetkým v umiestnení deja do netradičných kulís veľkomestského slumu, ale i v tom, že zápornou postavou tu bol černoch. To bola pre politicky korektnú Ameriku silná káva, nečudo, že s tým nápadom musel prísť Angličan Clive "Hellraiser" Barker. Candyman zabodoval, a tak došlo k tomu, čo je v tomto žánri neodvratné - stala sa z neho ďalšia hororová séria. A samozrejme, postihol ho rovnaký osud ako všetky ostatné série (snáď len z výnimkou stabilne výbornej Nočnej mory z Elm Street) - s každým ďalším dielom je to horšie a horšie. CANDYMAN 3 je dôkazom toho, že keď spomínanú silnú kávu zalievate viackrát, zostane vám brečka bez akejkoľvek chuti.
Nemá význam zaoberať sa dejom - stačí vám vedieť, že je to idiotská zlátanina bez hlavy a päty. Autori sa nám snažia nahovoriť, že Candyman bol vlastne umelec (nie som rasista, ale viete si predstaviť otroka z plantáže v polovici minulého storočia, ako sa v ňom zrazu prebudí talent a začne maľovať obrazy vyznačujúce sa dokonalou technikou a vypracovaným štýlom?). Manželku svojho pána však maľoval hlavne tým, čo Zuzana Belohorcová nazýva "štetec lásky". A tak mu odsekli ruku a nechali ho uštípať včelami. On sa potom vrátil a vraždil všetko, čo mu prišlo pod hák. Hlavná hrdinka je jeho pra-pra-pravnučka a Candyman ju celý film otravuje a pára každého v jej okolí len preto, aby uverila v jeho existenciu (!?).
Ale chabá zápletka by až tak nevadila. Keď si vezmete trebárs Carpenterov Halloween alebo Hmlu, tiež vás neohúria nejakým šialene originálnym nápadom. Pôsobivé je na nich spracovanie. Lenže pôsobivé spracovanie CANDYMAN 3 nevidel ani z rýchlika. Počas 90-ich minút trvania filmu nepocítite ani štipku napätia, o nejakom strachu ani nehovoriac. Mňa osobne celý čas čertovsky svrbel prst na tlačidle pretáčania cez obraz. Herecké výkony tu nie sú žiadne, dokonca ani Tony Todd v úlohe prízraku v starom kabáte nestojí za nič. A krvavé efekty? Na to, aby som videl nejaké to rozpárané brucho či hákom prebodnutú hlavu, mi stačí zapnúť si v utorok Akty X - tie sú už pomaly brutálnejšie a určite zaujímavejšie.
Ale dosť bolo zbytočného tárania, tento bezvýznamný a nudný film nestojí za to, aby sme naň plytvali drahým papierom Fantázie. Je to lacný fór, ale CANDYMANA 3 aj s jeho hákom kľudne môžete mať na háku.

Turi Meyer
Sleepstalker, Alien Express, Angel
Clive Barker