Kino premiéra(USA): 5.08.1998
Minutáž: 1 hodina, 25 minút
 $17,000,000
Steve Miner
Debra Hill, John Carpenter
Jamie Lee Curtis, Josh Hartnett, Adam Arkin, Michelle Williams, L.L. Cool J   [...viac]
Laurie Strodeová žije po zmeneným menom aj so svojim sedemnásťročným synom na prestížnej súkromnej škole a snaží sa zbaviť dávnej traumy. Jej starší brat, zabiják Michael Myers, však našiel jej úkryt a prichádza sa pomstiť...

TEKVICOVÝ MIŠO OPÄŤ NA SCÉNE
Dátum: 04.03.2003
Povedzme si to pekne po slovensky, takpovediac od podlahy: horror sa vracia na plné gule. Či ešte presnejšie - už je späť, nedočkavo zatína sekeru do dverí a kričí: "Fanúšik napätia a horúcich gejzírov z rozťatých tepien, som domááá!" Po chudokrvnej prvej polovici 90-tych rokov (okrem Jacksonovho Braindeadu, Carpenterovho Šialenstva a viac či menej vydarených pokračovaní známych sérií sme sa nedočkali ničoho poriadneho) konečne nastala naozajstná renesancia žánru. Raz darmo, proroctvá ohlásili na koniec tisícročia príchod Spasiteľa. Vo filmovej sci-fi to podľa úžasných ukážok z nových Hviezdnych vojen bude George Lucas, v žánri horroru je Mesiášom nesporne KEVIN WILLIAMSON. Tento talentovaný scenárista sa preslávil dvojdielnym a v oboch prípadoch skvelým Vreskotom, okrem toho je autorom obstojného Viem, čo ste robili minulé leto a napäto očakávaného sci-fi krváku The Faculty Roberta Rodrigueza. V súčasnosti by mal mať v USA premiéru jeho prvý autorský (scenár + réžia) horror Killing Mrs. Tingle a, samozrejme, pripravuje sa Vreskot 3. Skrátka, tentok Kevin je velmo šikovnuo chlapča. Nečudo teda, že bol pri tom (v úlohe spoluproducenta), keď sa skúsený režisér STEVE MINER spolu so stále sviežou JAMIE LEE CURTISOVOU rozhodli dať upadajúcej sérii Halloween transfúziu novej kvality. A že svojou darcovskou kvapkou krvi prispel výrazne, to je na filme vidieť.
HALLOWEEN: H2O je siedmym pokračovaním tekvicovej série. Ambíciou Steva Minera očividne bolo vyrovnať sa slávnej prvej časti z roku 1978. Tu treba povedať, že výsostná pozícia Carpenterovej kultovky zostala (opäť) neotrasená. Ostatné časti však H2O s prehľadom zmietol zo stola. Chýba mu síce doktor Loomis, tradičný prenasledovateľ šialeného Michaela Myersa, a takisto tu nie sú také krvavé a vynaliezavé vraždy ako napríklad v šestke, ale tieto nedostatky sú nahradené precízne budovaným napätím, dobre napísanými dialógmi a slušne zvládnutou psychológiou. To všetko spojila solídna réžia s kvalitnými hereckými výkonmi a máme tu jeden z najlepších horrorov desaťročia.
"Hokejistický" úvod vás presvedčí nielen o tom, že Michael je späť a v plnej forme, ale takisto vám ukáže, že korčule sa dajú použiť k omnoho zábavnejším činnostiam, než je len šantenie na klzisku. Po skvelom začiatku štartuje hra režiséra s divákom, počas ktorej scény každodenného života ústredných hrdinov (t.j. potenciálnych obetí) prestriháva zábermi z cesty maskovaného vraha do hlavného dejiska. Toto spolu s nenápadne nadhodeným faktom, že sa blíži sviatok Halloween (teda deň, kedy Michael hneď zrána brúsi nože, aby večer mohol vyraziť do ulíc) vyvoláva príjemné zimomriavky. Navyše stará známa Laurie Strodeová (Jamie Lee Curtisová je stále skvelá fyzicky i herecky) je alkoholička a doposiaľ sa nespamätala z hrôz pred dvadsiatimi rokmi, takže má halucinácie, kvôli ktorým vidí na každom rohu tmavú postavu so strašidelnou bielou maskou. Tieto nečakané zjavenia sú vďačným zdrojom "ľakačiek" (ocenia najmä muži, čo sa do kina vybrali s partnerkou). Starostlivo vytvorený pocit ohrozenia sa v záverečnej dvadsaťminútovke mení na brutálnu realitu. Scéna, v ktorej Michael Myers chodbami nočného internátu prenasleduje skupinku hrdinov a postupne ich likviduje, až kým sa mu Laurie s hasičskou sekerou v ruke nepostaví tvárou v masku, je ukážkou perfektne zvládnutého remesla. V tejto súvislosti mi nedá, aby som neporovnal Halloween: H2O s Vreskotom 2, keďže do našich kín dorazili skoro súčasne. Siedmy Halloween je totiž čistokrvný horror bez síce zábavných, ale predsa len atmosféru rušiacich dialógov prepchatých pop-kultúrnymi narážkami. Žiadne srandičky, ale nekompromisný nápor na divákove nervy. A tak to má byť.
Suma-sumárum, jedinou chybou H2O je jeho skromná minutáž (keď po cca 7O minútach prídu záverečné titulky, máte chuť zavolať: "Ááále, ja chcem ešte aspoň dve mŕtvoly!") a skutočnosť, že Michaelovi ešte stále nebola strhnutá maska z tváre. Film mohol byť dôstojným zavŕšením slávnej série - takto aby sme sa báli, kedy odniekiaľ z kanálu vylezie nejaký druhoradý režisér a pokazí nám dobrý pocit zo sedmičky odvarovou osmičkou, deviatkou... Vzhľadom na veľmi slušný komerčný úspech Halloweenu: H2O je niečo také iba otázkou času.

Steve Miner
Forever Young, Friday the 13th Part 2, Friday the 13th Part 3: 3D
John Carpenter