Princ z Perzie: piesky času (2010)

Recenzia k filmu Princ z Perzie: piesky času (2010) od užívateľa lucia_92

Ako sa stať VEĽKÝM mužom....

Recenzia čitateľa lucia_92 - iné recenzie tohoto čitateľa
[pred 5. rokmi]

Som človek, ktorý trpí zvláštnou apatiou voči filmom s mystickým nádychom a preto ma len málo z nich zaujme. Princ z Perzie: Piesky času je však zaujímavou výnimkou a od prvého zhliadnutia sa tento film stal mojou srdcovkou.
Dobrodružstvo, vtip, dráma, láska a mystika je vo filme namiešaná presne tak, ako mi to vyhovuje. Princ z Perzie je film, ktorý vznikol podľa počítačovej hry, ktorú vôbec nepoznám (ale na tom vôbec nezáleží, lebo film je film a hotovo). Je to príbeh Dastana, ktorý sa úplnou náhodou stáva princom z Perzie. Avšak dej filmu pomaly odhaľuje, že to nebola iba obyčajná náhoda, ale osud...
Spracovanie filmu bolo odsúdené na úspech kvalitným spojením štúdia Disney a Pána producenta Jerryho Bruckheimera, ktorý má na svojom konte mnoho úspechov nie len vo filmoch (Skala, 60 sekúnd) ale aj v seriáloch (CSI, Without a trace). Spolupráca so štúdiom Disney už raz vypálila dobre (Piráti Karibiku) tak prečo neskúsiť spoluprácu znova? Aj tentoraz sa to podarilo vznikol vskutku skvelý film.
Filmové efekty boli nadmieru zvládnuté, efektne zobrazené boje, ktoré nenudili a atmosfericky vystavaná dávna Perzia nie len na plátne, ale aj na obyčajnom televízore vyzerali fantasticky. Dejová zápletka bola vystavaná na hlavnej postave - princovi Dastanovi. Vo filme sa striedajú vtipné scény s tými, ktoré vás chytia za srdce. Myslím, že každý si vo filme nájde aspoň jednu scénu, ktorá sa stane jeho obľúbenou.
Hudbu do filmu skomponoval Harry Gregson - Williams. Meno pre mňa neznáme, a predsa, jeho huba ma očarila a veľmi by som túžila mať doma soundtrack tohto filmu. Harrymu Gregsonovi - Williamsovi sa podarilo vystupňovať napätie a osudovým scénam dodať citovosť a romantiku. To sa často v jednom filme nevidí, iba ak ide o film, ktorý by sa dal s ľahkosťou pokladať za rozprávku (aspoň koniec je rozprávkový, presne taký, po akom túži každý divák:)
Herecké obsadenie bolo vybraté naozaj dokonale. Musím sa priznať, že keby celý film bol jediný záber na JAKA GYLLENHAALA, stačilo by mi to:D Nie len kvôli jeho dokonalosti, čo sa stavby tela týka, ale aj preto, lebo by tento film dokázal utiahnuť aj sám. Jeho hranie mi bolo neznáme, ale zaujal ma svojím akoby utrápeným pohľadom so štipkou šibalstva. Chválim ho za herecký výkon, ktorý predviedol v úlohe princa Dastana aj preto, lebo sa statočne popasoval s hereckými výzvami počas akčných scén, ktoré sa snažil točiť prevažne sám, bez kaskadéra.
GEMMA ARTERTON si vo filme zahrala bojovnú princeznú z Alamutu. K Jakovi sa v celku hodila, tvorili zaujímavý pár a na jej hereckom výkone jej nemám čo vytknúť. Ostatní herci sa zhostili svojich rolí s prehľadom a tak celý film vyznel veľmi príjemne. Skvelé postavu si zahral ALFRED MOLINA, ktorý oživil film hneď niekoľkokrát.
Rozhodne sa oplatí pozrieť si film Princ z Perzie: Piesky času. Ak sa chcete dostať do tajomného sveta času, zažiť akciu a zamilovať sa, ste na správnej adrese...to všetko ponúka tento film:D
Klady: Jake Gyllenhaal, hudba, techinické sprcovanie

79%