Cetnické humoresky (2000)

Recenzia k filmu Cetnické humoresky (2000) od užívateľa ti88na

"Četnícka pátrací stanice Brno"

Recenzia čitateľa ti88na - iné recenzie tohoto čitateľa

Tento seriál som začala sledovať po odporúčaní a trochu aj naliehaní mojich rodičov, ktorí sú z neho očarení. Už po vzhliadnutí prvých častí som pochopila prečo. Ľahkosť a prirodzenosť s akou niekedy dokážu český tvorcovia natočiť film sa tu snúbila do jedného vyváženého celku a ponúkla divákovi z každej časti príjemný zážitok. Ani si neviem spomenúť na diel, ktorý by ma vyslovene nudil. Zrejme preto, že taký ani nebol. Či už to boli osudy jednotlivých hrdinov četníckej pátracej stanice alebo ich viac či menej závažné kriminálne prípady, vždy ma niečo zaujalo. V priebehu celého deja sa vystriedala celá plejáda známych českých, ale aj slovenských hercov, z ktorých niektorý boli vo svojich vedľajších úlohách nezabudnuteľní. Asi najviac mi utkvel v pamäti výkon Mariána Labudu v prvom diela, hlavne jeho prejav v parlamente a pre mňa výnimočný bol tiež výkon Igora Bareša alias Pavelka ml. v epizóge Grunt. Čo sa týka samotných "veselých četníkov", tí sa po čase stali mojimi blízkimi priateľmi a ich osudy ma pobavili, ale aj rozplakali. Treba osobitne vyzdvihnúť výkony Tomáša Tőpfera a Ivana Trojana, ktorí si svoje vzájomné dialógy viditeľne užívali. Taktiež bol pre mňa nezabudnuteľný Zdeněk Junák čo by Jozef Ambrož, o ktorom som presvedčená, že bol v minulom živote četník. Veľmi mu to pristalo. Na záver už len vyslovím drobné prianie a teda, aby tvorcovia tohto výnimočného seriálu pouvažovali o natočení aspoň pár častí, aby sme sa dozvedeli o našich hrdinoch, ako žili po vojne a ako sa ich osudy rozvíjali ďalej.
Klady: Tomáš Tőpfer, Ivan Trojan.............
Zápory: chýba mi pokračovanie

100%