Volanie divočiny: Nové dobrodružstvá (1996)

Recenzia k filmu Volanie divočiny: Nové dobrodružstvá (1996) od užívateľa Steven_Hollywood

Krásny príbeh z divočiny.

Recenzia čitateľa Steven_Hollywood - iné recenzie tohoto čitateľa

HODNOTENIE:86%   (86%)
Tento príbeh z africkej prírody je voľným pokračovaním filmu Volanie divočiny z roku 1966 s približne rovnakou zápletkou, akurát trochu prerobený aby zaujal hlavne teenagerskú mládež. Keď sa mám priznať, tak som k tomuto filmu pristupoval opatrne. Staré Volanie divočiny zo šesťdesiateho šiesteho roku som ako dieťa miloval a levica Elsa bola u nás doma pojem, takže som bol veľmi zvedavý, či sa súčastným filmárom náhodou nepodarilo skaziť všetko, čo sa len dalo. Moje obavy boli našťastie zbytočné. Film ma zaujal a nevadilo mi ani tých pár teenagerských prvkov o ktoré film "obohatili", takže odporúčam pozrieť aj odrastenejším starým vlkom, ktorí si takto môžu vychutnať film svojho detstva v novom "kabáte". Keďže k tomuto filmu zatiaľ nie je na filmklube oficiálna recenzia, pokúsim sa vám priblížiť jeho dej, nech viete o čo v tomto filme ide.
Správca parku Luello cestou domov usmrtí autom v noci starú levicu. Mláďa ktoré po nej ostane dá do opatery miestnej lekárky Eleanor Porterovej (Linda Purl) a jej dcéry Val (Ariana Richards), ktorá si levíča ihneď zamiluje a nazve ho Elsa, podľa známej levice z knihy Volanie divočiny. Ďalší dej filmu sa odohráva rok od tejto udalosti. Do Afriky prichádza americký doktor David Thompson (Chris Noth) so svojimi dvoma deťmi Randalom (Jonathan Brandis) a Ginou (Lea Moreno), ktorí so zmenou prostredia absolútne nie sú nadšení. Zvlášť Rand znáša odlúčenie od prieteľov a svojich záujmov veľmi ťažko a tak sa ku všetkým krásam, ktoré prináša nové pôsobisko jeho otca stavia flegmaticky, ba chvíľami až apaticky. Jeho vnútorný konflikt jedného dňa vyústi do rozhodnutia, že opustí osadu a vydá sa na cestu k vzdialenému jazeru, kde si plánuje nájsť prácu. Jeho list na rozlúčku nájde okrem iných aj Val a rozhodne sa priviesť Randa k rozumu. Vydá sa za ním spolu s levicou Elsou, ktorá za ten rok už poriadne podrástla a stala sa z nej úctihodná "mačička". Val sa podarí Randa nájsť a prehovoriť aby sa vrátil. Cestou späť sa Rand a Val spriatelia, aj keď v scéne pri kúpaní sa v rieke padne medzi nimi aj nejaký ten bozk a to už je na obyčajné priateľstvo trochu silná káva. Keďže je levica Elsa už takmer dospelá, začínajú sa po nej obzerať jej divokí súkmeňovci samčieho pohlavia, čo sa pre obyvateľov osady začína stávať nebezpečným a preto správca Luello rozhodne, že je najvyšší čas umiestniť Elsu do ZOO. Randa a Val však napadne skvelá myšlienka vypustiť Elsu na slobodu, tak ako to spravila autorka knihy Volanie divočiny Joy Adamsonová. Správca touto myšlienkou nie je nadšený, ale napokon súhlasí a dá im tri týždne na to, aby sa im podarilo Elsu naučiť prežiť v divočine. Spočiatku sa navykanie domáceho maznáčika Elsy na divočinu naozaj zdá nereálne, ale po tom čo ju Val a Rand nechajú dlhú dobu o hlade, začínajú sa v nej prebúdzať staré lovecké inštinkty šelmy a Elsa sa pokúša o prvé úspechy v love. Najskôr jej v tom treba trochu pomôcť a puškou skoliť "neposlušnú" gazelu, ktorá sa snaží útekom zachrániť si holý život, no ozajstné lovecké triumfy na seba nenechajú dlho čakať a Elsa je pripravená na život v divočine. Aktéri príbehu to zakrátko spoznajú na vlasnej koži, keď sa Elsa tri dni neukáže doma. Vyberú sa ju hľadať a s potešením zisťujú, že si našla v prírode partnera, ktorý ju akceptoval. Tým sa tento film končí.
Skrátka a jasne. Volanie divočiny: Nové dobrodružstvo je príjemný rodinný film vhodný na nedeľné popoludnie so všetkým, čo k tomu patrí. Réžia je celkom na úrovni. Výber hercov dobrý, soundtrack tiež skvelý a výborne dokresľuje atmosféru divokej Afriky. Ale aby som len nechválil, tak na tomto filme mi trochu vadil dej prvej polovice filmu. V prvom rade som očakával, že to bude hlavne film o navrátení levice do voľnej prírody, ale prvá polovica filmu sa podľa mňa viac točila okolo rozmaznaného američana, ktorému akosi nedochádzalo, že bude dva roky v Afrike a že sa má s tým zmieriť. Keďže sa tak dlho vybavovali s tým puberťákom, tak im už neostalo moc času na samotnú levicu a celé jej privykanie na divočinu sa mi zdalo viac-menej uponáhľané. Keď však prehliadneme túto nepríjemnosť, tak nám to dáva zaujímavý filmík, ktorý si určite radi pozrú mladšie aj staršie ročníky.

Klady: Dobrí herci, pekná príroda a hlavne soundtrack.
Zápory: Zbytočne dlhé vybavovanie sa s rozmaznaným amíkom. Radšej mali viac priestoru venovať levici Else.

80%