Na vlásku (2010)

Recenzia k filmu Na vlásku (2010) od užívateľa ti88na

Na vlásku

Recenzia čitateľa ti88na - iné recenzie tohoto čitateľa

Spoločnosť Disney zainvestovala 260 miliónov $ a pripravila nové spracovanie klasickej rozprávky o princeznej Rapunzel, no upustila od tradičného zobrazenia a siahla po 3D technológiách. Kým ostatné produkčné spoločnosti chŕlia jednu 3D rozprávku za druhov, v Disney v tomto smere akoby zaspali dobu a chtiac-nechtiac sa museli prispôsobiť novému trendu a opustiť tradičné, pre mňa však stále atraktívne, kreslenie. A tak spoznávame Rapunzel s krásnymi a kúzelnými vlasmi, ktorá žije vo veži v domnení, že okolitý svet je pre ňu nebezpečný. Až do chvíle, kým na ňu náhodne nenatrafí mladý zlodej Flynn a spoločne sa vydajú na jej najväčšie dobrodružstvo, ktorí ich privedie k láske a odhaleniu pravdy o vlastnej minulosti.
Disney stavil na istotu, žiadne prekvapenie sa nekoná a aj Na vlásku má všetko to, čo už desaťročia charakterizuje ich rozprávky. Na mňa ako diváka to však funguje dokonale a pri jej sledovaní som sa náramne bavila. Opäť však nejde o rozprávku určenú výhradne detskému divákovi, ale skôr dospelejšiemu publiku. Netvrdím však, že by deti nepocítili jej čaro. Obľúbia si predovšetkým milého chameleóna Pascala, verného spoločníka Rapunzel. O tú pravú zábavu, ktorá vyvoláva v bruchu kŕče sa však stará predovšetkým kráľovský žrebec Maximus. Ten má tak neuveriteľnú mimiku, prepracovanú do najmenších detailov, že sa stáva jednou s platných postáv tejto rozprávky. Aj na hlavných postavách si tvorcovia dali záležať, hoci sa opäť zamerali na vykreslenie charakteru mužskej roly, v tomto prípade zlodejíčka Flynna. Jeho vývin je jasný od začiatku po koniec. Rapunzel je však správne očarujúca. So svojimi vlasmi vyvádza také psie kusy, akoby mali vlastný rozum. Už teraz si dovolím povedať, že je to jedna z najsympatickejších princezien, aký nám rozprávkový svet môže ponúknuť.
Keďže ide o hraný muzikál, bolo veľmi dôležité zvládnuť muzikálnu stránku. Na nej by mohol film padnúť, ale nepadol. Spievané časti sú veľmi príjemné a pútavé a do kontextu deja zapadajú ako zadok na šerblík. Väčšina scén sa odohráva v exteriéroch a Disney v zobrazení prírodnej scenérie nesklamal. Krásne, farebné, detailne prepracované, to sú slová ktoré to vystihujú.
Myslím si, že Na vlásku by bolo veľkou škodou nevzhliadnuť. Po všetkých tých zvieratkách, bola táto rozprávka pre mňa príjemným osviežením. Príjemná hudba, krásne postavy, humor a romantika sa v nej snúbia a vytvárajú jednotný celok. Vrelo odporúča pozrieť a zasnívať sa do tohto príbehu, nachvíľu zabudnúť na svet a prežiť rozprávku.

89%
89%
(96 hlasov)