American Dragon: Jake Long (2005)

Recenzia k filmu American Dragon: Jake Long (2005) od užívateľa avril4231

Americký drak

Recenzia čitateľa avril4231 - iné recenzie tohoto čitateľa

Jake Long je 13 ročný teenager, žijúci v New Yorku, ktorý zdedil schopnosť premeniť sa na draka a takisto aj dračie schopnosti. Jeho rodina (mama, dedo) sú pôvodom z Číny a z dlhej generácie čínskych drakov. Jeho matku Susan však jej generácia preskočila a nezískala dračiu premenu ani schopnosti. Zato však jej deti -Jake a Haley ich získali. Jake je na pohľad normálny teenager, ktorý miluje skateboarding a venuje sa mu so svojimi priateľmi, zároveň spolužiakmi -Trixie a Spudom. Ale v tajnosti žije ako Americký drak, ktorý má za úlohu chrániť tajný kúzelný svet a bytosti, žijúce v ňom. V tomto ho trénuje a podporuje jeho dedo Lao Shi so svojím 600 ročným hovoriacim psom Fu psíkom. Navyše ani jeho otec Jonathan, ktorý je obyčajný človek netuší, do akej rodiny sa priženil a že vôbec existuje niečo ako kúzelný svet. A čo viac, Jake sa zaľúbi do peknej blondýnky Rose, o ktorej netuší, že je žiačka jeho úhlavného nepriateľa -Lovca. A ani ona netuší, že Jake je drak, ktorého má za úlohu zabiť. Takže o zábavu je naozaj postarané...
A teraz k recenzii.
Tak tento seriál ma strašne uchvátil a stal sa mojim najobľúbenejším.
Čo ma však trochu trápi, že tvorcovia zmenili animáciu prvej série pri prechode na druhú sériu. Kým v prvej sérii ešte vyzerala veľmi kvalitne a typicky "disneyovsky", tak v druhej sérii je totálne "znetvorená" a odlišná. Predovšetkým animácia pozadia, kde farby pretínajú obrysy. A postavy sú sčasti "hranaté". No proste veľká škoda takto zničiť taký perfektný animák :( Hoci mne osobne tá zmena až tak neprekáža.
A ako som sa k tomuto animáku dostala?
Predtým bol mojim najobľúbenejším animákom Lilo a Stitch. Keď som videla epizódu Lilo a Stitch, v ktorej hlavné postavy z Amerického draka vystupovali (vtedy som ich vlastne videla prvýkrát a to v štýle prvej série), vtedy ma to ešte nezaujímalo - skôr sa mi tie postavy mierne hnusili, lebo som vtedy nebola zvyknutá na tento typ animácie (hoci je takmer rovnaká), keďže som bola zahľadená len do Lilo & Stitch.
Viem, že tento seriál vysielali predtým na kanáli Jetix, lenže ten som nemala, ale keď som zistila, že sa má zmeniť na Disney channel, po ktorom som vždy túžila, naliehala som, aby sme si Disney channel zaobstarali.
Trochu dlhšie som váhala a neskôr som sa rozhodla, že si skúsim pozrieť Amerického draka, možno tomu prídem na chuť. A stalo sa tak - dokonca hneď po prvom pozretí.
Je to zvláštne, ale vtedy ma už na prvý pohľad vôbec neurazila animácia druhej série, vôbec som nespoznala a nevnímala zmenu (oproti tomu, čo som videla v spomínanej epizóde Lilo & Stitch) a pozerala som sa na to úplne pokojne a s nadšením, že sa mi to dejovo zapáčilo.
Dokonca som si časom zamilovala animáciu prvej série a na animáciu druhej série som si zvykla. Ale je to možno tým, že prvá časť, ktorú som videla bola práve z druhej série "Akadémia" (pri ktorej som ostala prilepená na obrazovke) a až trochu neskôr som videla prvú sériu. Takže som neostala zmenou až tak šokovaná a utrápená, ako v prípade, keby som videla zmenu animácie druhej série až po niekoľkých rokoch, či mesiacoch sledovania prvej série (čo je možno tiež jedným z dôvodov znenávidenia druhej série u fanúšikov prvej), aj keď priznávam, že animácia prvej série je oveľa lepšia. Ale ak mám byť úprimná, napriek tomu sa mi druhá séria po príbehovej stránke páči trochu viac (keďže ja som typ na smutné a dramatické príbehy) kvôli tomu, že Jake a Rose (moje naj postavy) sú spolu častejšie než v prvej sérii a epizódy druhej série sú vďaka ich tragickému lovestory oveľa dramatickejšie a smutnejšie, než v prvej sérii, ktorá je skôr oveľa vtipnejšia. Úprimne, práve kvôli lovestory Jakea a Rose som si tento seriál obľúbila a začala ho pozerať pravidelne (čo som najprv nemala v záujme) a ničím iným, okrem roztomilosti týchto dvoch postáv, ich láske a utrpeniu a samozrejme schopnosťou postáv premeniť sa na draky, ma vlastne ani doteraz nezaujal. A predsa je môj naj.
Druhá séria je (podľa mňa) lepšia tiež po hudobnej stránke. Hudobné vložky v druhej sérii, ktoré vypĺňajú predovšetkým epizódy, v ktorých hrá Rose (dramatické) alebo Haley (jej theme song), ma privádzajú k slzám dojatia a počúvala by som ich celé dni. Dokonca aj úvodná pesnička je v druhej sérii lepšia ako tá prvá.
Ja som sa vžila predovšetkým do príbehu, ktorý je takmer perfektný, takže vôbec nemám chuť riešiť rozdiely v animácii (čo robí väčšina divákov možno aj preto, lebo si myslia, že príbeh je rovnaký, ako v 1. sérii, čo nieje). No aby som to konečne zhrnula, proste sa mi nepáči, keď niekto povie, že 2. séria je horšia než prvá len preto, lebo má strašnú animáciu a hlavne ak ten dotyčný nevidel ani polovicu epizód 2. série, či dokonca žiadnu -teda nepozná poriadne jej príbeh.
Animácia je skutočne jediným záporom druhej série, čo je veľká škoda, pre ktorú sa táto séria nedostala do sŕdc milovníkov prvej série :(
Takže z celkového hodnotenia nesúdiac tú zmenu animácie môžem povedať, že Americký drak: Jake Long je veľmi dobrý animák (samozrejme, je to len vec vkusu), ktorý som si obľúbila hneď pri prvom pozretí a nenechám si ujsť žiadnu epizódu. A navyše v druhej sérii sa s Jakeom a Rose blízko záveru udeje veľa nečakaných udalostí (teda aspoň podľa mňa), čo bolo hlavným dôvodom, prečo som si tento seriál tak obľúbila :)
Ale i keď má aj radu nedostatkov, ktoré ma strašne sklamali, dám mu 100%, pretože je tento animák aj moja najväčšia záľuba. Tie zápory sú však na strašné rozpisovanie a navyše by ich aj tak nikto nepochopil, pretože je to len môj pohľad a týka sa skôr opaku zmyslu seriálu. Poviem len toľko, že ma veľmi sklamalo správanie vedľajších postáv voči hlavnej a aj zmysel poslania a povinností hlavnej postavy a fakt, že je tento seriál označený ako komédia. Keď si predstavím, že som v Jakeovej koži a mám všetky jeho povinnosti, nepríde mi to vôbec vtipné. A hlavne, keď je celý dej napriek tomu založený proti samotnej hlavnej postave, nie v jej prospech. Teda, v každej epizóde dostáva v závere lekciu a tresty len Jake, nie tí, čo mu prví ublížia a navyše je aj v závere zosmiešňovaný inými kladnými postavami alebo nejakou "vtipnou" udalosťou, len preto, že sa stále vyťahuje, vyvádza rôzne teenagerské bláznovstvá a je občas aj nezodpovedný voči svojim povinnostiam. Ale ja ho chápem a strašne ľutujem, pretože sa mu nikto (z postáv) nevenuje s láskou a jeho dedo Lao Shi ho trénuje až príliš kruto a bezcitne. A jeho mladšiu sestru Haley (s ktorou má súrodeneckú rivalitu) každý (celá rodina) len rozmaznáva. A nikto neberie ohľad na to, aké tvrdé a zničujúce má Jake povinnosti (pri ktorých navyše nemá na svoje súkromie vôbec čas) a napriek tomu to tvorcovia natočili voči nemu tak nespravodlivo (lebo z ich pohľadu je to zrejme spravodlivé) :´(
Takže ja by som tento seriál na základoch jeho pointy spracovala a označila skôr ako drámu, než ako komédiu (ale, samozrejme, na to má už každý svoj názor).
No ako som vravela, o týchto záporoch by som sa rozpisovala do ďalšieho dňa, pretože sú to zápory, ktoré mi skutočne trhajú srdce, i keď je to rozprávka :´(
Klady: Lovestory Jakea a Rose! Toto je to najlepšie, čo tento seriál môže ponúknuť. Neopísateľne ma dojal a je naozaj veľmi dramatický s prekvapivým vyvrcholením. Najviac ma však zaujali samotné postavy -Jake a Rose. A niektorí draci ma tiež vzhľadovo zaujali
Zápory: Označenie seriálu ako komédia, charakter postáv voči hlavnej postave, zmysel povinností hlavnej postavy (Jakea), bezcitný dej voči Jakeovi a animácia 2. série. A samozrejme, práve horšie nakreslená 2. séria má tie najlepšie epizódy :(

100%
100%
(6 hlasov)