Deadline (2010)

Recenzia k filmu Deadline (2010) od užívateľa Hellion

Deadline

Recenzia čitateľa Hellion - iné recenzie tohoto čitateľa

HODNOTENIE:85%   (85%)
Ambiciózny, výbušný a 'mierne' arogantný architekt Peter Highman (Robert Downey Jr.) sa vracia z Atlanty, zo služobnej cesty za svojou manželkou Sarah do slnečného Los Angeles. Jeho ultimátum je 5 dní, pretože Sarah (Michelle Monaghan) mu čoskoro porodí ich prvé dieťa. Všetko sa zdá byť v poriadku až do chvíle, kým Peter na letisku nešťastnou náhodou postretne Ethana Tremblaya (Zach Galifianakis) - začínajúceho herca, ktorý plánuje preraziť v Hollywoode svojím nadaním a neodolateľnou trvalou na vlasy. Nielenže si vymenia batožinu, ale Ethan privedie Petra aj seba vďaka svojej inteligencii a hranej povýšeneckosti do problému - obom zrušia let do LA. Na druhej strane to Ethan oplatí novému priateľovi ponukou, ktorú by najradšej Peter odmietol, ale kvôli nemilej situácii bez dokladov si sadá k Ethanovi a jeho francúzskemu buldočkovi Sunnymu do auta. A to bola veru dobrá voľba - aspoň pre diváka... Šialený a miestami nemožný road-trip naprieč západnou Amerikou sa začína!

Due date nie je len bežnou komédiou, pri ktorej sa smejete alebo sa len tak prizeráte a čakáte na ďalší úlet. Miestami dramatické a akčné prvky vedia pekne spestriť dej, samozrejme vďaka dvojici Zacha a Roberta, alebo citovým krízam Ethana Tremblaya (vlastne Chasa, ,,Tremblay je moje umelecké meno...'') ktoré dopadnú doslova ako smiech cez slzy (alebo naopak?).
Hlavný motív, teda dlhá a nútená chvíľa normálneho chlapa strávená s uleteným exótom, je pomerne častý vo filmoch. Podľa mňa sa aj tak skoro 'neotrepe', ide jednoducho o kombináciu nekombinovateľných hercov a závisí od nich a samozrejme od scenára a pod., ako to dopadne. No a tento film patrí k tým vydarenejším. Technickým prvkom, ako kamera, strih, zvuk alebo hudba nemám vôbec čo vytknúť, je to všetko spojené na úrovni spokojnej pozerateľnosti.
Film sa určite vydaril aj vďaka režisérovi Toddovi Phillipsovi (Hangover, Hangover part II), čo už pred pozretím filmu bolo veľkou zárukou. Možno poznámka pre obľúbencov Hangover (keďže ide o dosť kvalitnú komédiu poslednej doby): Due date by sa dal porovnať ako slabší lúh čaju Hangover, to však na tom nič nemení a film odporúčam každému, kto chce vypnúť a pobaviť sa. Veď kto by si nechal ujsť masturbujúceho psa a jeho pána, popol mŕtveho otca v dóze od instantnej kávy, mikrospánok na diaľnici, zhúlencov na mexických hraniciach, či bonus na záver...?
Klady: jednoznačne Zach Galifianakis, Galifianakis + Downey Jr., tvorcovia, minutáž, Sunny a popol otca
Zápory: asi 1 alebo 2 scény mimo tohto filmu, miestami výkon R. Downeyho Jr.

80%