Produkcia: Producer's Circle Stanley Kubrick Productions Warner Brothers

Minutáž: 2 hodiny, 22 minút
Krajina: UK | USA
 $22,000,000
   Na tejto strane vám ponúkame všeobecné informácie o tomto filme a recenzie.

Obsah:

Jack Torrance (Nicholson) prichádza do exkluzívneho horského hotela na prijímací pohovor. Má sa stať správcom hotela na nasledujúcich 5 mesiacov, počas nadchádzajúcej zimnej sezóny, kedy je hotel celkom opustený a navyše snehom úplne odrezaný od všetkých prístupových ciest. Jack ponuku prijme, veď sa chystá konečne začať písať svoj román a na to potrebuje predovšetkým kľud. Prichádza teda do hotela aj so svojou manželkou Wendy (Duvall) a synom Dannym (Lloyd) práve v deň, kedy sa všetok personál balí a odchádza. V opustenom obrovskom hotelovom kolose sa spočiatku cítia celkom dobre. Hotel je však postavený na starobylom indiánskom pohrebisku a navyše sa pred pár rokmi jeden zimný správca z dlhej samoty zbláznil a pozabíjal celú svoju rodinu a potom aj seba. Danny, obdarený schopnosťou telepatie a predvídaním udalostí od začiatku cíti, že tu nie je všetko v poriadku a predovšetkým, že tu nie sú sami! Jack začne mať onedlho nočné mory a jeho odhodlanie pre prácu na scenári sa začne onedlho meniť v odhodlanie vypočuť tie tajomné hlasy, ktoré zrazu počuje a vyplniť to, o čo žiadajú…Zaujímavosti z nakrúcania:Kubrick sa dostal ku knihe Stephena Kinga náhodou. Dlhý čas hľadal námet pre svoj ďalší film až nakoniec v zúrivosti listoval jednu knihu za druhou. Až Žiarenie bola kniha, ktorá ho hneď na začiatku zaujala, a ktorá ho už nepustila.Kubrickove obľúbené horory sú Rosemaryne dieťa a Vyháňač diabla.. Veľmi ho zaujala aj Lynchova Mazacia hlava. King bol veľmi poctený, že sa Žiarenie rozhodol sfilmovať Kubrick. S výsledkom filmu však napokon nebol spokojný. V roku 1997 napísal sám scenár štvordielneho televízneho seriálu Žiarenie na motívy vlastnej knihy. Kubrick je známy svojim perfekcionizmom, ktorý sa prejavuje aj tým, že chce niektoré scény opakovať tak dlho, kým nie je celkom spokojný s výsledkom. Podľa Guinnessovej knihy rekordov bola scéna, kedy Wendy kráča po schodoch, tesne pred koncom filmu, opakovaná 127 krát. Okrem toho sa scéna, kde Jack zabíja Hollarana, hrá ho 70 ročný Crothers, opakovala asi 70 krát, na čo už celkom rozčúlený Crothers začal plakať a kričať na režiséra: “Čo teda vôbec chcete, pán Kubrick?” Podobné problémy mal aj so scénou, v ktorej sa z hotelového výťahu vyleje obrovské množstvo krvi. Po každom skúšobnom zábere vyhlásil: “Nevyzerá to ako krv.” Túto scénu skúšali aranžovať počas celého nakrúcania filmu. Počas nakrúcania dochádzalo neustále k zmenám v scenári. Jack Nicholson to vyriešil tak, že sa ho jednoducho prestal učiť v predstihu. Každý deň si len vyžiadal aktuálne stránky scenára, ktoré sa v ten deň hneď aj naučil. Malého Dannyho Torrenceho mal pôvodne hrať Cary Guffey, ktorý hral chlapca už v Blízkych stretnutiach tretieho druhu (1977, S. Spielberg). Jeho rodičia však kvôli žánru filmu odmietli jeho účasť. Danny Loyd, ktorý nakoniec hral úlohu Jackovho a Wendynho syna, sa počas celého nakrúcania vôbec nedozvedel, že film je horor. Kubrick si dal veľmi záležať na tom, aby bol chlapec uchránený akýchkoľvek nepríjených zážitkov, čo dosiahol šikovným a kreatívnym režijným prístupom. Úvodné scény filmu, v ktorých vidíme panorámu krajiny s vinúcou sa cestou a autom smerujúcim do hôr, “okopíroval” (so súhlasom Kubricka) na konci svojho filmu Blade Runner Ridley Scott.Vo filme zapovedaná a prekliata izba s číslom 237 musela byť vyrobená samostatne v londýnskych štúdiách, lebo personál hotela, kde sa nakrúcalo (The Timberline Lodge, Oregon) požiadal Kubricka, aby nepoužil ich skutočnú hotelovú izbu kvôli hosťom a budúcim zákazníkom, ktorí by v nej už viac nechceli prespávať.Kubrick stiahol a znovu prestrihal film ešte týždeň po premiére.

Napíš aj ty krátky obsah k tomuto filmu

Zaujímavosť
Napíš aj ty zaujímavosť o tomto filme>> Ďalšie zaujímavosti (2)

Chyba vo filme
Všimol si si aj ty chybu v tomto filme?

Výrok
Poznáš nejaké výroky z tohoto filmu?>> Ďalšie výroky (2)

Vaše recenzie

Vyjadri sa!
:: Napíš kvalitnú recenziu k tomuto filmu
:: Edituj svoju existujúcu recenziu
Všetky recenzie k tomuto filmu >>

Nigera

KarmaRank: 10

Rajecké Teplice
Príspevkov: 468

Popíjali sme s Jackom v bare za studených dní..

HODNOTENIE: 99%   (99%)
[pred 12. rokmi]

Klady: šialenec v úlohe šialenca, námet v kombinácii so spracovaním
,, A nestalo sa to len raz. Stretla som sa so svojím malým JA a riadne som sa ho zľakla. Ale bolo tak príjemné mať vedľa seba mňa, lebo len ja si rozumiem. Sme tak rovnaké. Tie isté šialené myšlienky, ten samý mrazivý úškrn v zrkadle – proste uzavretá spoločnosť mňa a mňa pri poháriku whisky. Naše malé dôvernosti, naše veľké zvrátenosti. Kde sme to nechali tú sekeru..?“ Klaniam sa vám Mr.Kubrick, klobúk dole Mr.King. Uviedli ste ma to ... [ďalej] (4949 znakov)

TotalRating:  TotalRating: 100%  TR 100% (ratings:37)

24 reakcií

skibadee

KarmaRank: 10

Príspevkov: 1002

...tak tento horor asi nic neprekona...

HODNOTENIE: 100%   (100%)
[pred 12. rokmi]

Klady: King,Kubrick,Nicholson a vyssie spomenute
Zápory: Shelley Duvall...i ked mi strasne vadila,vsetko ostatne ju zatienilo
Dost bolo strasidelnych domov, domcekov, zamkov, hradov a chat...hotel je to spravne miesto pre ten spravny horor s uzasnou atmosferou! Len si to predstavte...manzel/ka,nas syn a ja v spleti nekonecnych chodieb,so stovkami izieb,krasnym prirodnym bludiskom pri hoteli,odrezani na 5 mesiacov od sveta,bez telefonneho (a neskor aj vysielackoveho) spojenia,zaviati snehom a odkazani sami na seba... Co viac si teda moze hororovy fanusik priat...miesto ... [ďalej] (3026 znakov)

TotalRating:  TotalRating: 98%  TR 98% (ratings:25)

15 reakcií

Spectre

KarmaRank: 10

Bratislava - Ružinov
Príspevkov: 792

Samota, šialenosť a beznádej

HODNOTENIE: 100%   (100%)
[pred 13. rokmi]

Klady: Réžia, Vynikajúci Jack Nicholson, Hudba, Kamera, Celková atmosféra
Vzorný otec rodiny Jack Torrance (Jack Nicholson) sa stáva zimným správcom exkluzívneho hotela Overlook. Vďaka miestnym podmienkam sa hotel v zime nepoužíva a jedinými obyvateľmi, oddelenými od okolitého sveta, budú Jack, Wendy (Shelley Duvall) a ich malý syn Danny (Danny Lloyd). Napriek tomu, že je vychyteným letoviskom, má hotel Overlook menej povzbudivú históriu. Je známe, že jeden zimný správca, pod vplyvom odlúčenia od civilizácie tento ... [ďalej] (2540 znakov)

TotalRating:  TotalRating: 96%  TR 96% (ratings:10)

Reagovať

AbsenciaSudnosti

KarmaRank: 10

Trnava
Príspevkov: 1605

Heeeere´s Johny!

HODNOTENIE: 100%   (100%)
[pred 13. rokmi]
U nás nepochopiteľne preložené ako "Osvietenie" (oveľa lepšie by znelo "Žiarenie"), The Shining je jeden z komerčne najúspešnejších Kubrickových filmov. A aj jeden z mojich najobľúbenejších. Frustrovaný spisovateľ Jack Torrance prijme miesto zimného správcu v obrovskom horskom hoteli Overlook. Presťahuje sa tam na zimu aj so svojou rodinou - manželkou Wendy a malým synčekom Dannym. Hotel Overlook však nemá úplne čistú ... [ďalej] (3275 znakov)

TotalRating:  TotalRating: 93%  TR 93% (ratings:17)

10 reakcií

jules

Bánovce nad Bebravou
Príspevkov: 527

Geniálny Horror od šialeného režiséra

HODNOTENIE: 85%   (85%)
[pred 13. rokmi]

Klady: premena Jacka Nicholsona, réžia, atmosféra filmu
Zápory: trošku pomalší začiatok ale dá sa to vydržať
Stephen King, je, bol a aj bude jedným z najlepších spisovateľov v horrorovom žánri a dokazuje to aj týmto filmom, ktorý je sfilmovaný podľa jeho (ako inak) bestselleru. Réžie sa ujal geniálne šialený Stanley Kubrick, ktorý spolu s Kingom napísal aj scenár. Dej filmu sa skoro celý odohráva v hoteli, ktorý sa nachádza v horách. Pretože náklady na prevádzku v zime sú katastrofálne vysoké, pravidelne je vybraný niekto kto sa cez obdobie zimy ... [ďalej] (2034 znakov)

TotalRating:  TotalRating: 79%  TR 79% (ratings:14)

7 reakcií

TheI

Púchov

Čo tak stráviť zimu v hoteli... Pridáte sa?

HODNOTENIE: 90%   (90%)
[pred 10. rokmi]

Klady: Rozhodne Jack Nicholson, zvuková stránka a ešte dvaja ľudia: Kubrick a King.
Zápory: Trochu zbytočne dlhý úvod
"Heeere's Johnny!" Áno, áno, áno. Spomínam si na dobu, keď sa zo mňa stával hororový fanúšik a začal som sa obzerať po nejakých tých kultových snímkoh z tohto žánru. Nuž som sa chvíľu prehrabával rôznymi TOP rebríčkami a ešte ako úplný laik v tomto obore sa snažil vypátrať filmy z čelných priečok. Musím sa priznať, že po pár sklamaniach (akým bol pre mňa napríklad film The Thing) som začal byť skeptický. Avšak rozhodol som sa, dať šancu ešte ... [ďalej] (4474 znakov)

TotalRating:  TotalRating: 59%  TR 59% (ratings:10)

7 reakcií

Trailery